Sider

Follow Litt foto og sånn

9/15/10

Gamle bilder 2: Freelensing

 Image and video hosting by TinyPic
Et bilde av morfaren min som jeg hadde på bloggen før, før jeg slettet alle innleggene og begynte på nytt! ;)

Freelensing er ikke noe jeg har holdt på med så mye, men jeg synes det er gøy og det gir et fint kunstnerisk uttrykk. For de som ikke vet hva det er så er det fotografering med løst objektiv. Man tar av objektivet fra kamerahuset og holder det opp istedet for å feste det, og man fokuserer kun med små bevegelser (det er snakk om milimeter). Fokusplanet blir veldig lite - i dette tilfellet ligger fokuset kun på øyet og litt av haken - og resultatet blir noe à la tilt-shift.

1 comment:

  1. Kjempe stilig og fint bilde. ;) Der lærte jeg noe nytt... kanskje jeg skal prøve "freelensing" en gang jeg også. :)

    Sv. Tusen takk for kommentar på bloggen min. :D

    ReplyDelete